4 Ocak 2012 Çarşamba

Çürüklerinizi İhmal Etmeyin!


       İyi akşamlar   

       Sabahın ilk saatlerinde aldım bilgisayarı elime. Çünkü yazacağım konu şakaya gelmez diye düşünüyorum.

       Dün diş randevumun 2. seansıydı. Amacım bana küçücük görünen çürüklerime dolgu yaptırmaktı. İlk gittiğim de bu amaca ulaştım.İkincisinde de öyle gözüküyordu.Fakat dün hiç de planladığım gibi geçmedi.Bize miniminnacık gözüken çürüklerimizin aslında ne kadar tehlikeli olduğunun bizler farkında değiliz.Dışta görünenler,bir de bizim göremediğimiz köke uzanan çürükler. Dişime kanal dolgu yapıldı. Ama bu durum tamamiyle benim suçum. Çünkü dişim ilk kez yazın ağırmıştı. Üzerinden 5 ay kesin geçmiş. Hap içip geçiştirmiştim ki normalde ilaç içmekten nefret eden biriyim. Diş deyince genelde herkesin içi ürperir. Aklımıza suratsız diş hekimleri gelir. Doktorumu seçerek gitmedim ama hiç de öyle biri değildi. İzmirde oturup bu yazımı okuyan okuyucularım için Ege Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesinde görev yapan Prof Dr Kemal ÇALIŞKAN'ı öneririm. Uzmanlık alanı kanal dolgulardır. Aynı zamanda insan gibi insan ve mükemmel bir doktordur. İlk kez dişi için doktora giden biri olarak kendisini bir hayli zorlamama rağmen sonuna kadar güler yüzünü ve canayakınlığını kaybetmedi. Dün 1 saatten fazla uğraştı ve sonunda bitti.

       İnanın diş ağrısı çekmeye ve küçücük çürükleri temizletip kurtarmak varken dişimizden olmaya değmez.
     
       Dişlerinizi ihmal etmeyin sevgili okuyucularım. Dediğim gibi bize küçücük görünen çürüklerin altında ne yattığının bizler farkında değiliz. Dişinizi çekilmekten kanalla, kanala gitmeden dolguyla kurtarabilirsiniz. Çekilirse yenisini yaptırırım diye düşünmeyin. Doktorlar en ufak bir umut için bile kanalı tercih ediyorlar yani kendi dişimiz, yeni yapılacak dişten çok daha değerli!!

     Evet sabahın ilk saatlerinde yazdığım bu yazıyı yeni yayınlama fırsatı buldum.
       Okuduğunuz için teşekkür ederim.
           Güzel bir akşam geçirmenizi dilerim :)













2 yorum:

  1. Evet, önemli! ben de en yakın zamanda gideceğim hatta bulvarda gözüme takılan iki üç dişçinin telini kaydettim bile cebime:) Geçmiş olsun, bu arada hızlı başladın:)

    YanıtlaSil
  2. Doktorunu iyi araştırmalısın herkes benim kadar şanslı olmayabilir. Uzmanları tercih etmeni öneririm.
    Biraz hızlı girdim. Umarım elime yüzüme bulaştırmam.
    Destediğin için teşekkürler Hestia;)

    YanıtlaSil